nu blir'e fri helg!

Jag ligger nu på diagonalen i sängen, och njuter av att jag har en fri hel framför mig. Ska bli sjukt härligt!

TRE TING FRÅN KVÄLLEN:

- Någon smart figur (antagligen jag själv!) hade inte skruvat fast locket ordentligt på jordgubbspurén. Så när jag tog upp burken och skulle hälla över i blendern, så stötte burken i golvet och jag blev nedsprutad med ca 0.4 dl jordgubbspuré. Ni kan gissa hur jag såg ut efter den fasäsen?

- En gullig stamkund dricksade priset av en mojito på mig, men då kom den kvinnliga missunnsamheten fram i stolen bredvid. Jag citaterar:
- Hvorfor ger du egentlig henne penger for en drink?
- Fordi hun er min favoritsvenska og fordi at hun fortjener det!
- Hun er ikke noe særlig. Hele Norge er fullt av svensker..."

- Min norska bankman var inne, och kom ihåg mig trots att jag endast mött honom en gång i september. Tydligen hade han kommenterat mig i sällskap med bankchefen, så han påstod att "de skämdes" över att de inte hade beviljat mig något depositionslån. Så kunde det tydligen "glömmas" att jag inte är norsk medborgare, för de lovade mig lån om jag bara gick tillbaka till banken.. Bra, bättre, bäst?


När vi (äntligen!) hade stängt för natten, så drog vi till 7-Eleven och firade vi med varsin läsk (norska Mozell är bäst!) och en pizzaslice. Det går inte att beskriva hur gott det var! Jag köpte även med mig en engelsk Cosmopolitan, som skall bli min soffaterapi imorgon.

Nu ska jag krypa till kojs. Sov gott!