en måndagsmorgon 2009.


Läste igenom gamla inlägg som jag sparat. Det här inlägget är från den 22:e mars 2009, vilket jag tyckte det var lite kul. Det känns längesedan, eller hur?


5.49 Klockan ringer.
5.50 Snoozar tio minuter.

6.00 Inser att jag måste gå upp.
6.03 Hoppar in i duschen.
6.19 Kommer ut ur badrummet, och inser att det börjar bli stressigt.
6.24 Börjar rota fram något lämpligt ur garderoben.
6.27 Tittar i spegeln och ser en dinosaurie. Hjälp!
6.28 Förmodar att det inte finns så mycket att göra åt saken, så lägger på lite mascara.
6.30 Brer två leverpastejsmackor, som äts i farten.
6.32 Blir halft ihjälskrämd av tidningen som kommer farande ur brevinkastet.
6.35 Lämnar (och låser, förhoppningsvis?) min lägenhet.
6.38 Inser att det faktiskt är sol ute, och att det nästan känns vårlikt (kan det vara så väl?).
6.41 Buss 5 kommer körande, och jag hoppar på.
6.56 Bussen anländer till Centralen.
6.58 Vandrar genom ett morgonfullt Centralen, och hoppar på första bästa Ö-tåg.
7.02 Möter morgonligan även denna morgon, och suckar över att världen är så liten.
7.03 Blir djupt engagerad i min metro-tidning, och beter mig allmänt

osocialt. Länge leve Metro!
7.13 Tåget anländer till Lund C, och jag börjar min vandring mot jobbet.
7.21 Anländer till ISLK, och börjar min arbetsdag.

7.33 Skrämmer livet ur den första anländande ungen, genom att börja blöda gräslig näsblod. Skickligt, Siri!
7.42 En kopp té senare, så känns morgonen ändå okej.