Good start!


Veckan har startat med full fart! Gårdagen inleddes med pedagogikföreläsning, sedan satt jag med Camilla och Ingrid och lagade klart PP till morgondagens seminarIum. Vid tvåsnåret åkte jag ut till Torp, för en privattimme. Det blev att jag valde privattimmar lite då och då istället, då jag inte tycker att ridlektioner i grupp ger så värst mycket. Jag vill ju fortfarande utvecklas mest möjligt! Det här var tredje gången, och det kändes riktigt bra. Jag red en KWPN-valack som hette Touch, och han var en känslig och lyhörd underbaring. Ruskigt fin! Vi red mycket galopp och övade på galoppombyten. Åh, vad jag tycker det är kul! Hade gärna köpt mig en tävlingshäst medebums, om tiden och pengarna hade funnits...

Sedan bar det hemåt för smarrig laxmiddag. Därefter blev det först en lugn löptur och sedan Sirkus Nordtug på teven. Uppskattar verkligen löpturerna lite extra nu när jag får skidåkningen som variation, så jag njuter varje steg. Igår blev det en lugn runda, men desto mera fart i lurarna med Petra Marklund. Älskar att träna till den låten!

Idag blev det morgonträning, och för en gångs skull får ni lite bilder. Jag nöter mina chins, och idag klarade jag faktiskt 6 (med gummiband alltså!). Förutom det blev det benträning, och det var lika jävligt som alltid. Helt slut efteråt! Vid tio mötte jag upp Ingrid och Camilla, så planerade vi nästa veckas praktik. Mycket trevligt! Blev lite läsning också, innan jag begav mig hemåt. Nu ligger jag och läser magasin i soffan, innan min fina och jag ska ut på skidtur. Härligt!