19.03.2013: Bree & Bootcamp.


Intensiv dag! Idag fick jag rida en söt liten fuxdam vid namn Briairderikse, också kallad Bree. Hon var himla rolig - en del egna åsikter samtidigt som hon var väldigt känslig och följsam. Eftersom det krävdes massa ridning (och tydliga hjälper!) för att hålla denna lilla ål rak, så jobbade vi på medellinjen med raka uppridningar och osynliga övergångar. Det var kul, och himla nyttigt! En riktigt fin häst :-). Är verkligen roligt att rida "på riktigt" för tränare - jag njuter varje gång!

Nu sitter jag på bussen hem, efter kvällens bootcamp med syrran. Det var ju en stund sedan sist, och dessutom var detta en sextiominutare. 8 intervaller á 90 sekunder med hinderbana (burpees, hopp och knäböj över stepkassar) där det var maxpuls deluxe. Sedan funktionell styrketräning i block med pulshöjande inslag resten av timmen. Brännande muskler och tungan ut.. Herregud, jag hatälskar det verkligen! Det är helt fruktansvärt med massa blodsmak i munnen, men känslan efteråt är obeskrivlig. Får bli en repris efter påsk :-)

Därefter blev det middag med bästa syrran, och massa babbling. Supermysigt! Nu blir det hem för att krypa till kojs. Jag är som gele i benen...