Skolvardagen.




Tre skolfavoriter: Kaffe, färgpennor och kladdpapper.

Egentligen borde jag koncentrera mig på vår pågående föreläsning i matematikfilosofi, men korrigering av ett av bidragen till examensmappen frestar mer. Kanske var vi naiva när vi trodde att den här föreläsningen skulle ge oss något - med tanke på att två tredjedelar av vår matteklass är frånvarande. Jaja - bara 1 vecka med undervisning kvar, sedan blir det examensperiod!

Igår hade jag undervisningsfritt, och jobbade 6.00-14.00. Det var stressigt som bara den, och jag tappade milt sagt en stor del av min jobbmotivation. Tror nog jag får dra ned lite på mängden jobb framöver! När jag var färdig på jobb, cyklade jag hem i ösregnet och fann fram regnkläderna. Så blev det en tur ut till skogen och hästarna. Fy vad underbart det var! Regnet öste ned och det var helt stilla... Hästar måste vara världens bästa terapi!

På kvällen lagade Andi och jag svingod vit pizza, tränade styrka och såg därefter senaste avsnittet av Broen. Och så hittade Andi billiga NY-biljetter med KLM, så 14 februari tar vi en tur igen! Längtar.