Lördag i Åre.


Idag har vi haft en heldag i Åre, med lite shopping och ett besök på Åreskutan. Tåget från oss tar nämligen bara 1 h 50 min, och så går det ett på morgonen och ett på seneftermiddagen. Perfekt om man vill ha en dag i Åre!

Vad det gäller shoppingcenter så höll jag i plånboken både på Peak Performance, Hanson och S2. Är riktigt sugen på en grå acnecardigan, men tycker prisen är vansinnig! Istället var jag i en garnbutik, och gick loss på garn. Haha, tantvarning på mig! Men har kommit på att jag vill sticka en ljusgrå skappeljacka (cardigan) som nästa projekt. Då kan jag själv bestämma hur lång jag vill ha den!

Det blev också en tur upp till Åreskutan, med kabinbanan. Rekommenderas inte för de med höjdskräck - jag var som gelé i benen hela turen upp. Huffamig! Men det var superfint uppe på toppen, och Freja tyckte det var toppen! Hon for som en fjällget mellan stenarna på vägen upp och tyckte livet var kalas. Finaste lilla bisken!

Nu blir det lite småhandling av svenskvaror, innan tåget går tillbaka 17.49. Vi hörs!