Jag blir så frustrerad!


När jag började läsa på lärarutbildningen här i Trondheim
för två år sedan, så var det en självklarhet för mig att läsa norska. Det har gått otroligt mycket bättre än vad jag någonsin kunnat föreställa mig, men det har varit mycket hårt arbete. Den här terminen har jag lagt ner xxx antal timmar på min examensmapp i nynorska. Lite av en utmaning, eftersom jag aldrig har skrivit nynorska innan! Men eftersom jag velat behålla mitt B i norska, så har jag varit fast besluten att verkligen lägga ner tid på att få det till bra.

Men vet ni vad jag får för besked nu? Att skolan har ändrat reglerna, och att jag kunde fått lämna in den här mappexamen på bokmål, eftersom jag inte har läst nynorska på gymnasiet. Det beskedet kommer 1 månad innan mappexamen ska in? När jag bara har korrekturarbete kvar?

Alltså denna 4 åriga högskoleutbildning liknar mest ett skämt!