SOL!


Då har äntligen solen hittat till Trønderlag också! Inte en dag för tidigt. Det firas i solstolen på verandan med musik i öronen och cola zero i flasken. Love it!

Min förkylning förföljer mig så smått fortfarande - antagligen p ga en småstressig vecka. Både på torsdagen och igår blev det tidiga morgnar med skola 8.15-11.15, sedan direkt på tåget för jobb 12.00-19.30. Det har varit helt för jävligt på jobb i det sista - så sjukt stressigt! Jag har betat av en del stressmoment tidigare - både när jag jobbade som bartender/servitör för fem år sedan, men även när jag jobbade ensam som barista på Espresso House Lund för några år sedan. Men inget mäter sig mot flygplatsstressen! Folk är helt förfärligt stressade (och otrevliga!) och det är så galet mycket folk. Två personer på jobb räcker verkligen inte till! Särskilt inte om kaffen ska bli bra... Vi ska bli en till på eftermiddagsvakterna, men det verkar gå trögt... Var så galet trött (och hungrig) när jag kom hem igår. Är sjukt tacksam över att ha så underbara kolleger dock, för vi har det i vart fall skoj ihop! Men är ganska gött att vara ledig denna helgen...

Annars idag blir det mer solning, en lugn löptur, lite pensumläsning (vi har typ 150 sidor till varje föreläsning nu, och jag pallar inte hamna efter!) och myskväll. Vi snackade om bio, men möjligt att vi fastnar hemma i soffan ;-)