SOMMAR!


Sommarvärme här hela helgen! Mellan 25-30 grader, och det känns helt sjukt. Känns ju som att man gick med vinterjacka typ igår!

I fredags firade vi 17 maj med kaka, sommarmiddag, folktåg och massa sol. Man blev helt dåsig av värmen! På kvällen sprang jag t o r upp till Solstjerna, och höll på att svimma av värmen. Var tacksam för mitt vätskebälte, ja. Men det börjar ju bli säsong för att vänja sig vid att springa i 20+! Väl framme blev det en fantastisk barbackatur i fågelkvitter och med bad i bäcken. Mys!

Igår bestod dagen i mysfrukost, PT-timme, cykling, examensläsing och grilling. Var på 3T och blev grillad med 50 minuter löparstyrka med intervaller i mitten. Massa olika utfall, enbensknäböj och rotationsövningar. Mycket fokus på balans, och den behöver jag jobba med! Ska köra de här övningarna nu i 5 veckor, sedan blir det nytt program. Jag ska bli råsnabb! Sub 45 på BDO-milen om 2 veckor ;-)

När jag sedan skulle hem från Trondan, var det usla förbindelser p ga pingsthelgen. Så jag hade med mig cykeln, och cyklade 9 km av vägen hem. Besteg två berg på vägen hem också, så sedan var jag heelt slut som artist resten av kvällen. Då blev det slappings, grilling och mys!

Imorse blev det mysig helgfrukost, och sedan cyklade jag ut till Solstjerna i 25 grader. Puh! Knallvarmt för hästarna, så blev bara en liten runda i skogens skugga med Solveig. Sedan fick jag serverat lyxlunch av min fina, innan det var det dags för jobb 13.30-20.30. Fick en glad överraskning på jobb med att det är dubbelt betalt (röd dag!) plus att vi stänger en timme tidigare. Yey!

Imorgon väntar inspurt till den muntliga gruppexamen i pedagogik. Taggad? Oh yes!