Måndag med stort M.

 
1. Vår älskade lilla dunboll - kan man bli annat än glad av att se det lilla rävansiktet?
2. Min nya cardigan - love at first sight!
3. Skolarbete och mys på Kaffebrenneriet - älskar deras cappuchino och klimuffins!
4. Godaste lunchen på länge: Smashed avocado toast och kiwi/grapefrukt/äpplejuice.
 
 
Åh, igår var bara en så mysig dag. Jag älskar sommaren, men det är banne mig nåt visst med hösten också!
 
Det är sådan vardagslyx (läs: studentlyx!) att bara kunna sätta sig i soffan efter frukost, med en kopp kaffe och några magasin. Satt också och glanade lite på booking.com och AirBnb för att hitta något vettigt boende i London. Förra gången bodde vi på St Giles rätt vid Oxford Street, och var egentligen ganska nöjda! Men lite tradigt att bo rätt i stadstrafiken, och dessutom var hotellet fullbokat redan för en månad sedan så det var inget alternativ. Men nu bestämde vi oss för Croydon Park Hotel, och det ser så fint ut! Ska bli riktigt mysigt att bo lite utanför storstadsbubblan också, plus att det bara tar 20 minuter från Gatwick därifrån. Winwin!  
 
Efter att ha vaknat upp lite tog Freja och jag en lång, härlig promenad i skogen och lekte bland alla löven. Hon har blivit så stor, och orkar så mycket mer nu! Och det är så himla fint i skogen nu, med alla röda och gula löv. Love it!
 
Vid lunchtid var faktiskt Freja helt själv medan jag var och handlade. Tidigare har jag varit ute någonstans i närheten, så det här var första gången jag åkte iväg. Men hon gick bara och la sig, och så vaknade hon när jag kom. Så duktig tjej! Sedan satt jag och jobbade med min skoluppgift med några timmar, innan jag startade med maten. För när Andi kom vid fem, hade jag fixat riktig lyxmiddag. Stekt lammfärsbiffar med fetaost och soltorkad tomat, lagat potatismos på gårdspotatis och egen tzatziki. Det var galet gott! Typ det godaste jag har ätit på länge.
 
Sedan drog vi en tur till lillstan, föratt uträtta några ärenden. Molly har varit sjukt missnöjd över att hennes blötmat är slut (hon har typ ätit lite av sina torra, sedan har ställt sig vid grinden och hon doppat tassarna i Frejas mat och slickat av ;)!), så vi drog på veterinärkliniken och köpte lite mer. Hon äter ju specialmat, så det är inte barabara!  Och så hade jag span på en cardigan jag såg på lördagen. Second Female Brook Knit Cape - typ kärlek vid första ögonkastet. Jag har inte kunnat inte glömma den, så Andi fick vara smakråd och så blev den med hem. Är så sjukt nöjd! Längesedan jag hittade något som jag bara var-tvungen-att-köpa, så det var bäst att slå till ;-)
 
På kvällen blev det en lång löptur, med Agnes Obel i lurarna. Riktigt mysigt i mörkret! Sedan bakade jag böncookies, och så såg vi Homeland. Åh, måndagar är mina favoritdagar!