god morgon..

.. säger jag när klockan är över ett... Men det fick bli lite extra sovmorgon idag med, för jag var så himla sliten i kroppen. Har börjat få en känning i handleden som jag verkligen måste passa på. Vill inte få några förslitningar!

Det är verkligen nackdelen med mitt jobb. Vi jobbar ju väldigt långa pass (särskilt på helgen där det lätt blir 11-13 timmar), och det sliter på kroppen. Man känner det efter en arbetshelg! På vardagarna blir det tungt i benen, då jag ibland springer oavbrutet i flera timmar, och inte hinner ta pauser. Då går jag oftast som servitör fram till tio, och sedan kör vi på i baren. På helgen står jag ju ibland i baren hela kvällarna, men det sliter mer psykiskt. Man ska kunna hålla reda på alla kunder (nåde dig om du tar fel i "turordningen"), ha så kontroll över alla grejer och hela tiden vara klar i huvudet.

Det finns mycket som är slitsamt, men det vägs upp av att det är så himla kul! Jag får verkligen en kick av att blanda drinkar, och särskilt när det är massvis av folk. Jag älskar verkligen serviceyrket, och tycker även att det är även grymt skoj att servera.

Igår fick vi ut timlistorna för maj, och då ska jag jobba non-stop. Ska försöka få ledigt en helg för att åka hem, annars blir det jobb-jobb-jobb. Även juni och juli har jag tänkt jobba absurt mycket, för att sedan ta semester i augusti.

Nu ska jag byta om till träningkläder, och göra mig redo för ett PulsSpinn med Fifi. We go-go!