när nostalgi förvandlas till goda minnen..


Idag var jag ute i Äsphult, och hälsade på Shadow igen. Han lever livets goda dagar i en stor gräshage, och är väldigt nöjd med livet. Vi tog först en vända runt grönfälten, och då försökte han att skrämma mig med sina finaste konster. Jag fick många goda skratt! Dock har han tydligen varit bråkig under uteritter, så jag gillar inte tanken på att han försöker krångla. Så det fick bli en liten uppfostringstur i paddocken! Då förstod han stundens allvar, och gick helt klockrent! Det var en helt u-n-d-e-r-b-a-r känsla att märka att mitt 1 ½ års arbete, faktiskt finns där under.. Därefter blev det lite skutt över några hinder, och det slutade faktiskt med att vi hamnade på dryga metern med öronen som glada spjut framåt. Precis som under "vår gamla goda tid"!

Jag är så glad att min älskade lilla ponny har fått ett så fint hem, och trivs så bra. Jag är verkligen oändligt tacksam över att de låter mig komma ut när jag vill, och då få fria händer med min underbaring.. Det uppskattar jag mer än något annat!

Efter denna gång, så är jag ännu mer övertygad om att jag gjorde rätt.  Jag fick 18 helt underbara månader med min fina Shadow, men jag har nu gått vidare med mitt liv med vetskapen om att han faktiskt har det hur bra som helst i sitt nya hem!

#1 - - jennie kristensson:

såå skönt för dig! jag glädjs verkligen åt dig :)

#2 - - A:

Fin han är :) det är roligt och bra att de låter dig komma och hälsa på!