När motivationen tryter...




Här tryter motivationen, och mitt sista år på lärarutbildningen känns verkligen som en lång, krokig uppförsbacke. Det är verkligen jätteskönt att ha så lite skolarbete/undervisning, mens det känns också så meningslöst. Jag vill bara bli färdig! Nästa termin ska jag ju läsa engelska, så jag hoppas att det blir lite mer substans.

Men jag loggade precis in på It's Learning och såg att jag hade fått godkänt på mina två obligatoriska inlämningar. Hallelujah! För det här var första gången på fyra år på lärarutbildningen som jag satt sista dagen, med lite halvdan motivation och skrev för glatta livet. Så känns helt underbart att ha fått detta ur världen! Nu har jag inget mer obligatoriskt i skolan, utan ska bara lämna in en av dessa texterna (reviderad förstås!) som examen den 22 december.

Annars jobbar jag en del. Tyvärr har det varit lite sviktande motivation på jobbet också, då det är så himla mycket som inte fungerar hela tiden. Det är så synd, för egentligen trivs jag så sjukt bra både med baristandet och mina kollegor. Så vi får se hur det utvecklar sig...

Freja växer som bara den, och har blivit så himla vuxen och duktig. Hon är hela 6 månader nu! Hon är en pärla att ha med sig överallt, och nu klarar hon även att vara själv i 3 timmar. Hon hade säkert klarat längre, men vi skyndar långsamt och vill undvika bakslag. Dessutom orkar hon så mycket mer, så nu kan vi gå långa rundor i skogen utan problem. Härligt!

Idag är det bara 1 liten vecka tills det bär av till London, och det  hjälper såklart på motivationen. Det ska bli så himla kul! Jag åker till Kastrup på onsdag eftermiddag, så möter jag Livi där innan vi tar flyget till London. Så stannar vi till söndag morgon, så det blir många dagar!

Nu ska jag röja lite här hemma, innan min fina kommer hem. Sedan bär det av mot jobb!