Back in business.

Då satt jag här igen. Det är nästan ett år sedan sist!
Tappade all min skrivlust där i höstmörkret, och sedan har den inte kommit tillbaka helt ännu. Men nu blir det!
 
Mycket har hänt sedan sist! Så vart jag ska börja, det vet jag inte... När Gråtass dog så tänkte jag att jag aldrig mer skulle våga ha katt igen, för att man aldrig vet ju var man har dem. Jag vet att våra katter lever ett underbart uteliv här med skogen rätt utanför, men det är också en del faror (och oro!) både i form av biltrafik och andra djur. Men så kom vi fram till att huset inte blev det samma utan katt, och då kom Molly in i vårt liv. Kattmamman hade stött ifrån sig sina kattungar, så lilla Molly var bara 9 veckor när vi fick henne. Jag har aldrig haft en så liten kattunge innan! Hon var vild som bara den, lite gosig ibland men mest helt galen. Ett tag undrade jag om vi hade missförstått, och hon kanske var vildkatt. Men det blev en goskatt av henne också, och nu är hon så kelig och tillgiven att det nästan kan blir lite för mycket ibland... 
 
Nu i somras hämtade vi ännu en familjemedlem, i de djupaste skogarna i Småland. Lilla Freja (eller Ingrids Vita Graciös Katrin, som hon heter i stamtavlan) fyllde 8 veckor den dagen, och är en japansk spets. Idag fyller hon 14 veckor (vilket vill säga att vi har haft henne i 6 veckor), och det har varit både fantastiskt härligt och ganska jobbigt att ha valp. Jag tror Freja kan klassas som en väldig enkel valp - hon blev rumsren nästan med en gång, och är en pärla att ha med sig var vi än går. Hon blir bara så himla glad när hon får träffa nya människor! Men så är ju jag tidernas perfektionist och önskar att alltid göra allting 100% rätt hela tiden. Och då gör jag det lite jobbigt för mig själv ibland... Just nu går vi valpkurs med henne, och det är jätteskoj. Det är så underbart att se världen genom en valps ögon!
 
Annars så jobbar jag fortfarande med att laga kaffe på flygplatsen, vilket jag trivs himla bra med. Ibland blir jag så trött på service så jag håller på att spy, men jag blir faktiskt aldrig trött på att laga kaffe. Det är verkligen en passion!
 
När det gäller skolan, så går jag nu fjärde året, alltså mitt sista år. Denna terminen läser jag bara en kurs - Religion, Livssyn och Etik, och till våren ska jag läsa engelska. Sedan är jag färdig lärare! Jag har inlett denna terminen med att vara en ovanligt slö student, och har bara visat mig på skolan när det har varit obligatoriskt. Dels för att jag ju är hemma med Freja, men också för att jag är trött på halvdåliga föreläsningar och tycker att jag får mer ut av att sitta hemma och läsa. Så denna vardagen stortrivs jag med!
 
Det får vara allt för nu, så hörs vi snart igen!