TBT: Throw back time

 
Halkade in i en gammal spellista på spotify, som väckte massa gamla minnen. En annan tid - ett annat liv. Ibland kan jag nästan inte fatta att det är år 2014 (jag var ju nyss typ 20!?) för det är så mycket som känns som det var igår.
 
Tänk att...
 
.. det har gått 6 år sedan den där aprildagen då jag köpte min lilla Shadow. Denna lilla rödhåriga, knasiga ponnyn som verkligen inte var en dans på rosor. Jag som skulle köpa en lovande ungponny, men så köpte jag en småtokig 12-årig C-ponny. Men gudarna ska veta hur mycket jag älskade (älskar...) den ponnyn. Han var hela mitt liv! Herregud vad kul vi hade ihop. Jag kan verkligen sakna det - att sitta hopkrupen i halmen i hans box en regnig kväll, alla tokiga uteritter och de alla träningar och tävlingar där vi flög över alla hinder. Han var så oändligt speciell, och jag saknar honom varje dag!
 
.. det har gått 6 år sedan jag köpte min första egna lägenhet på Norra Grängesbergsgatan. Mitt härliga lilla krypin! På den tiden jobbade jag som elevassistent i en sjätte klass på internationella skolen i Lund, och det var världens härligaste jobb. Jag hade ansvar för en elev, men så var det bara 12 elever i klassen, och jag avgudade varenda unge! Jag trivdes verkligen som fisken i vattnet som elevassistent, och det var faktiskt det jobbet som sedan gjorde att jag valde att plugga till lärare.
 
.. det är 5 år sedan jag flyttade till Trondheim, och började jobba som bartender. Det är också en viss nostalgi! Jag kommer ihåg hur spännande allt var i början - det var en helt ny värld för mig! Det var så himla smickrande att få så mycket uppmärksamhet hela tiden, även om jag nu i efterhand ser att det inte var helt sunt. Jag tror aldrig jag har varit så utseendefixerad som jag var under de 1,5 år som jag jobbade som bartender.
 
.. det är 3 år sedan jag läste en termin med Idrott I på Malmö Högskola, tillsammans med världens härligaste lilla klass med 11 personer. Jag kommer ihåg hur mycket jag gruvade mig när vi skulle åka på en 2 veckors skidtur till ödemarken i Jotunheimen i Norge. Bara resan dit var 13 timmar med buss! Men så blev det två helt fantastiska veckor, med världens härligaste gäng.
 
 
Det är så lätt att komma ihåg alla solskensdagar, och så blir man sådär nostalgisk. Men jag vet ju varför jag sålde Shadow, och varför jag inte har köpt mig någon ny häst. Och herregud så lättad jag var när jag äntligen fick min lägenhet i Malmö såld. Och jag vet hur absurt less jag var både när jag slutade som elevassistent och bartender. Och jag rekommenderar verkligen inte Malmö Högskola till någon, bara så att det är sagt. Allt var inte rosenrött där heller! Men ibland är det så himla härligt att tänka tillbaka, bli nostalgisk och drömma sig bort. Varje tid har sin charm, och ibland önskar jag att man kunde få uppleva allt igen.