Kära blogg.



Har helt glömt bort att skriva här, och helt plötsligt har det gått många månader utan att jag skrivit en enaste rad. Måste erkänna att jag tycker det är så kul att läsa mina egna, gamla inlägg så då är det väl bara att fortsätta skriva!

Idag är tredje dagen på ett väldigt efterlängtat påsklov. Läste precis min klagosång över hur lite jag hade att göra på religionskursen förra terminen. Den här terminen är det precis tvärtom! De förväntar att man möter upp på all undervisning (och vi är bara 4 stycken, så det märks ju om man inte kommer..), och vi har i snitt två obligatoriska inlämningar i veckan: På akademisk engelska. Så det har varit tufft, men jag har också lärt mig massor. Och om 2 månader är jag färdig lärare! Helt sjukt.

Idag har varit en riktigt mysdag. Imorse gick Freja och jag en lång runda uppe i skogen, bland fågelkvitter och porlande bäckar. Vårkänslor och en glad liten räv - det finns ingen bättre energipåfyllning! Sedan dukade Andi upp med nybakat bröd till lunch, och så segade vi några timmar på soffan. Därefter bar det ut på långintervaller: Idag blev det 8 x 4 min. Jäkligt tungt, men fantastiskt efteråt! Vi satsar stort på årets löpsäsong, och då gäller det att bygga pannben.

Efter lite middag, så mötte jag upp Solveig ute vid hästarna. Solstjerna var lika vild som alltid - hon älskar verkligen att känna vinden i pälsen ;-) Vi red en härlig runda i underbara Vårdalen, med den sista kvällssolen som sällskap.

När jag kom hem väntade Andi med den senaste Beckfilmen. Ett perfekt avslut på dagen! Påsklovet har börjat mycket, mycket bra... Imorgon har vi planer om en lång skogstur, att grilla korv och marshmallows, en lugn löptur och så ska jag rida med Solveig på kvällen. Onsdag bär det av mot Skåne.

Vi hörs!