28.12.2012: Cph.


Grymt mysig dag i Cph! Godaste lunchen på Joe & the Juice, även om det var en sjukt hetsig lunchrusch när vi var där. Därefter hetsade vi runt på Illum med en miljon andra shoppingfreaks, tills vi fick totalt blocksockerfall. Då smet vi in på Perch's Tearoom, där vi fick varsin enorm kanna té och nybakta scones. Där var verkligen mysfaktor deluxe, och det blir en ny Købenfavvo. Godaste sconesen vi smakat, och jag blev rekommenderad ett vitt té (Tempel, med mango, papaya, jordgubbar, röda vinbär och ananas) som var helt magiskt!

Shoppingfynden blev två bastoppar från Filippa K, och ett träningslinne från Casall som jag spanat på i evigheter. Har även reaklickat hem mitt favolinne från Röhnisch i citrongult. Jag är i extas!

Förresten visade det sig att hotellet jag bokat i julklapp till min Andi bjöd på några överaskningar. Goda överaskningar i form av lyxiga och stora rum, en underbar jacuzzi, bastu och god mat - men stooort minus när vi (jag?) upptäckte att så låg i Köpenhamns utkant. Mitt ute i ingenstans typ. Lång promenad hit? Oh yes!

Hoppas att ni njuter av mellandagarna ♡!