Strange day.


Vaknade imorse - utan att ha vaknat en enda gång, och utan att ha hostat. Yey! Kanske har det äntligen vänt? Lite mer upplyftande än dagen igår...

Idag var dagen D för teoriprovet för moped - som jag har väntat. Här i Norge måste man ha 14 obligatoriska körtimmar på körskola plus 85 % rätt på teoriprov hos Statens Veivesen. Var rimligt nervös då jag hasade upp mot trafikstationen (kändes väldigt ovant att vara utomhus!), och sedan smådarrig under provet. Det var många luriga formuleringar på frågorna, men jag fick 28/30 och alltså godkänt med marginal! Så körkort blev det - fast det riktiga kommer i posten om några dagar :-). Nästa steg blir billappen!

Har sedan legat raklång i soffan - energin är fortfarande inte på topp. Men oavsett känns det underbart att hostan äntligen verkar ha lämnat mig!

Dagens andra besked var att farmor nu har somnat in - 99 år gammal. Hon har inte velat äta och dricka sista veckan, så hon har bara blivit sämre och sämre. Vid sådana här tillfällen känner jag mig långt borta, så ska bli skönt att vi får krama om familjen alldeles snart. Miss you!

Imorgon satsar jag på skoldag. Äntligen!

https://cdn3.cdnme.se/1170675/7-3/pic_5227900fddf2b3648e76c345.jpg" class="image">