Lately.



Är sjukt seg idag... Tror jag går och brygger på en urinvägsinfektion, så prövar att dricker massa osötad tranbärsjuice, så hoppas jag att den ger sig av sig själv!

Igår blev en ganska hektisk dag. På morgonen var det minusgrader, så jag kunde varken köra eller cykla till hästarna. Så det fick bli en snabb tur innan Andi skulle på jobb kl 11, så han kunde köra mig. Lite stressigt, men så värt det! Fantastiskt krispig frostmorgon, och Solstjerna är äntligen ohalt! Freja var med, och hon var ganska tokig. Ena sekunden vill hon leka med Solstjerna, för att nästa sekund tycka att hon är superläskig. Så vi får öva lite mer på hästumgänge!

Sedan blev det städning, fix och bak av kaka, för vi skulle få fikabesök vid två. Ibland är det så bra att få besök, för då måste man röja undan allt småplock som annars bara ligger och skräpar...

Jag skulle på jobb redan kl 15, så blev lite stressigt. Men det var bara en 3-timmarsvakt, vilket verkligen var skönt! För faders vad mycket folk det var. Det var fullt ös från början till slut, och jag blev helt slut i huvudet av alla kaffebeställningar. Jag tog en femminutare vid femsnåret, och då satte jag mig i skräddarställning på en vagn i vårt diskrum, och släckte ljuset. Åh, vad härligt det var!

Sedan bar det hemåt, så myste vi med tacos och hemmalagad guacamole. Love it! Så låg Molly och Freja och myste i den stora buren, vilket värmde ett mattehjärta! Annars är den mest till förvaring av Frejas tretusen leksaker, tuggben och godisar. Hon brukar gräva ned benen där inne bland alla filtar ;-)

Avslutningsvis blev det en löptur på kvällen i mörkret. Här var 2 grader och mörkt som mitt på natten, så det krävdes lite självdisciplin för att komma ut. Men en bra spellista gör susen! Just nu har jag dille på Cool Kids/Echosmith och Heroes/Alessi, så de gick på repeat under varje intervall. Jag sprang pyramidintervaller upp för Gevingåsen, 2-3-2-3-2-3-2 minuter. Det är verkligen hatkärlek över dessa intervaller, men faktum är att tiden bara springer iväg medan du springer dem. Plötsligt är man färdig!

Idag ska jag bara ta det lugnt. Sticka, läsa bloggar och gå i skogen med Freja. Vid tresnåret ska jag in till Trondan, för att möta min nya praktikgrupp och praktiklärare. Blir spännande!